“Klondyke” og “KP 09”

For tiden er jeg med på to udstillinger.

Den ene udstilling, som slutter på tirsdag d. 14 april er i WAS – Wonderland Art Space – bærer navnet “Klondyke” og er en lille gruppeudstilling med Ultra Grøn, Isabel Berglund, Ben & Sebastian, Gregers Albretchsen og så mig selv.

iByen har skrevet nogle linier om hvad temaetog udstillingen omhandler her

Mit værk til udstillingen hedder “Rockin’ Hut” og er en tipi bygget af skraldetræ og lystofrør og placeret i vinduet ud mod gaden. Derudover er der indbygget nogle forskellige features i tipien såsom brædder der kan åbnes og man dermed så kan se ind i tipien.

Til ferniseringen sad vi (COTX – Children Of Terminator X) i denne tipi og lavede vores performance. En dejlig omgang støjende beat-orienteret drone på hjemmelavede instrumenter m.m.

Håber jeg snarest får smidt de optagelser herind og ellers må COTX få sin helt egen tråd med alle vores performances og øvere.

wv0g1616-026

Rockin’ Hut

img_40851 Performance time

img_2266 View fra gaden

Den anden udstilling jeg er med på er KP – Kunstnernes Påskeudstilling i Århus Kunstbygning som kører fra d. 5 april til d. 3 maj.

Mit bidrag til udstillingen er 5 forstørrede polaroid fotos (42 x 50 cm) der alle er taget mens jeg var i New York.

På sin vis hylder de alle det skæve, foruroligende og semiforstyrrende mens de samtidig bærer på konspirationsteorien sarkasme og finurlighed – overordnet titel er derfor: “New York Yankee Of Doom”

KP i år har prøvet sig frem med en salon ophængning hvilket jeg synes er en sjov ide og som sådan faktisk også virker på den ene oplyste væg i udstillings rummet men der hvor mine polaroider er placeret oppe under loftet i mørket kommer de desværre bare slet ikke til sin ret.  Det er ærgerligt og surt for ‘os’ der har fået de mindre belyste placeringer.

Man kan læse noget om debatten her

Men fortvivl ej for de kan såmænd også ses her.

new-york-yankee-of-doom-the-hunter

“New York Yankee Of Doom – The Hunter”

new-york-yankee-of-doom-the-bogeyman

“New York Yankee Of Doom – The Bogeyman”

new-york-yankee-of-doom-the-treasure

“New York Yankee Of Doom – The Treasure”

new-york-yankee-of-doom-the-beacon-of-the-lodge

“New York Yankee Of Doom – The Beacon Of The Lodge”

new-york-yankee-of-doom-the-secret-architecture-of-skull-bones

“New York Yankee Of Doom – The Secret Architecture Of Skull & Bones”

~ af Brian Ravnholt Jepsen på april 12, 2009.

Skriv et svar

 
