“Handstand”

Handstand

Skulptur, mixed media – 110 x 25 x 40 cm

2005 – Sparwasser HQ, Berlin

Værket er en afstøbning af mine egne ben, svøbt i voks og hår. Dertil hører træskoen samt tennissokkerne. Ideen var at ramme folkeligheden fra mit synspunkt set i opvækstens baglys. De proviensielle værdinormer og vanesæt finder jeg dybt interessante og i værket har jeg skåret mange af de ligegyldige ting fra og gået direkte til sagens kerne, nemlig de ikoner der blænder ved deres blotte tilstedeværelse. Træsko og tennissokker er måske de 2 ting der syntes stærkest i min erindring om en proviensiel opvækst og de elementer fortsætter jeg med at bearbejde i forskellige konstellationer samt temaer. Værket er endeligt iført et par billige boxershorts fra Bilka samt vendt på hovedet for at give det et nådestød i form af den næsten komplette latterliggørelse eller følelsen af at være et forkert sted på det forkerte tidspunkt.

~ af Brian Ravnholt Jepsen på november 4, 2008.

Skriv et svar

 
