“Bishops of The Reverend of Really Religious Matter”

To nye modificerede instrumenter der ved hjælp af en blanding af circuit bending og effektpedaler og andet ballade nok skal kunne skabe ravage i ledtog med “The Reverend”.

Instrumentet til venstre hedder en Dynamike som i sit oprindelige udseende er en slags mikrofon-fallos hvor man taler/synger/snakker/skriger etc ind i mikrofonen i den ene ende og så kommer lyden ud i bunden – der er desuden tre indstillinger på banditten: to pitch knapper til stemmen – en der kører stemmen op i det skingre og en der får den i bas. Mellem disse to er der desuden en fin knap der gør at ens stemme med eet bliver en robot. Man behøver bare tænke på ‘Intergalactic’ med Beastie Boys så er vi der.

Nuvel, i dette tilfælde har jeg så pillet indmaden ud og sat højttaleren udenpå og derudover påmonteret den sensor der registrerer stemmen således at der konstant skabes feedback. Ydermere har jeg pillet printpladen ud således at jeg kan bende eller bøje kredsløbet en smule med et par våde fingre og derved kortslutte lidt på instrumentets oprindelige funktion. Jeg har bevidst ikke gået hele vejen og fjernet modstande og loddet nye ting på såsom potentiometre og dets lige for jeg mener der er muligheder i skidtet endnu inden jeg gør det for det vil ske, oh yes.

Instrumentet til højre er såmænd bare et almindeligt stabilt standard keyboard som jeg ligeledes har pillet indmaden ud af og placeret højttalere i den ene ende. På printpladen er der rig mulighed for med et par optikereskruetrækkere forbundet med minidillenæb, at konstruere nogle forbavsende forrykte nye dronologiske mønstre når først man har rodet lidt ved kredsløbet – et uhyre interessant foretagende.

Som nævnt tidligere vil der inden længe komme dejlige smags(lyd)prøver på disse herligheder.

~ af Brian Ravnholt Jepsen på oktober 22, 2008.

Skriv et svar

 
