Vindueskarm performance/Houseparty af honning!

Setup i vindueskarm

I fredags (d. 22 aug) holdte mig og min kæreste forsinket housewarming. Derudover fejrede vi min fødselsdag d. 8 aug og som rosinen smed vi lige min afskedsfest oven i hatten (tager til New York den 16. sep i 3 mdr)

Det var uden tvivl en fantastisk aften/nat med kolorit og festivitas og i seng kl. 8 om morgenen og jeg skal komme efter dig. Vil gerne takke på mig og min kærestes vegne for alle de fantastiske gaver! Og tusind tak fordi folk havde lyst til at komme og banke igennem. En strålende forsamling var vi intet mindre!

Men den (anden) egentlige grund til dette indlæg skal findes andetsteds.

Vi er et par stykker der går og roder med musik såmænd. Vi nyder at blande lyd og lys m.m. Byggeri der kan en masse, se ud af endnu mere og i virkeligheden egentlig ikke er meget mere end det man ser. Men disse music racks ejer også en helt særegen skulpturel kvalitet i sig selv. Og konceptet skal såmænd også udvides når turen går til New York. Her snakker vi om at gøre disse performance racks helt enkle mobile. Kunne gå med alt gear af musik og pedaleffekt på ryggen som en anden rygsæk, og samtidig på kroppen bære elementer af pragt og alverdens accessories der kan bidrage til et underfundigt lydbillede. Man skal se det.

Nuvel, min kompagnon (Kristian Byskov) og jeg, tja vores projekt går under navnet: Children Of Terminator X

For dem der ikke kender Terminator X kan jeg fortælle at han var (eller endda måske stadig) dj i rap gruppen Public Enemy der især ejede der kronede dage og høstede enorm respekt i slut 80’erne og op til ca midt 90’erne. Albummæssigt vil jeg sige fra It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back over Fear Of A Black Planet og hen til Apocalypse 91′ .

Men anyway, det Terminator X kunne, og blev berømt på var, at han kunne tale med sine hænder. Terminator X speaks with his hands – bliver der rappet op til utallige gange. Helt enkelt og klart budskab.

Ok, men vi tager så det navn fordi vi ligeledes taler med vores hænder mere eller mindre. Og så fordi (og her kommer der en fin pointe) at til min kærestes og min fest valgte vi at lave en performance i min vindueskarm.

Den tager vi lige igen…. Vi valgte at lave en performance i min vindueskarm. Det skal siges her og nu at min vindueskarm ikke ejer usandsynlig stor kapacitet men ikke desto mindre var der plads til vores 2 racks, en midterstolpe + en overligger med dejligt meget lys på. Det skal selvfølgelig altsammen ses.

Men grunden til denne performance skal også findes i at det slet ikke er særligt ofte at man tager til en privatfest hvor der spillet live musik. Og så slet ikke i en vindueskarm. Vi satte os i hvert fald den udfordring og prøvede at gå til projektet så grundigt som muligt.

Det skal så også lige siges nu, at måden racks og resten af gear skulle arrangeres, var ment således at det kunne udgøre et T (med lidt nødvendig sund fantasi selvsagt).

Jeg har uploadet performancen således at man selv kan tage bestik af situationen nederst i indlægget.

Jeg har ligeledes også i tankerne at uploade en god røvfuld af vores øvesessions nede fra mit værksted. Der er altid en lidt anden følelse af nerve og kant tilstede når det “bare” er practice set i forhold til en performance men der opstår altså seriøst nogle helt uventede guldkorn når man prøver kræfter i lyd.

Nymark, tusind tak for kameraføring.

~ af Brian Ravnholt Jepsen på august 24, 2008.

3 kommentarer to “Vindueskarm performance/Houseparty af honning!”

  1. Flot fest, og ikke mindst lækkert ‘Moment of Zen’ i fik stablet på benene!! Jeg lægger i hvert fald gerne vindueskarm til en sequel, når der skal holdes velkommen-hjem-fra-new york-fest..

  2. Always happy to help. Og kommer den sequel så? I har snart været hjemme to uger.. 🙂

  3. Jamen min comp er så trist at den går død hver gang jeg prøver at smide skidtet til upload – du må se det næste gang du kigger forbi!

Skriv et svar

 
